Národní setkání pilotních škol
Dne 29.9. se uskutečnilo druhé národní setkání pilotních škol. Setkání se tzúčastnily pilotní školy a také zaástupce partnerů - jediná česká firma zapojená do projektu - Corinth classroom.
Motem této firmy je View. Touch. Explore ... Firma nabízí interaktivní vizuální pomůcku, jakousi 3D knihovnu obrázků nebo objektů - biologie, geologie, lidské tělo, chystají technologie, fyzika, chemie a další, např dějiny umění
Nabízí:
- Corinth classroom pilot - testování pomůcky ve výuce, pilotní verze (Corinth classroom B, není to plná verze) zdarma a na neomezeně dlouhou dobu - co za to chtějí: vyplnění dotazníků (zpětná vazba), foto a video, 5 měsíců trvá pilotáž
- pilotní školy mohou tisknout objekty ve 3D - snaží se propojovat školy, které mají tiskárnu, tak, aby si to školy, které ji nemají, mohly 3D tisk vyzkoušet
- Corinth network - siť škol, učitelů a partnerů, spolupráce na různých projektech, lze ovlivnit obsah toho, co se bude vyvíjet, další spolupráce na tvorbě vzdělávacího obsahu
- zviditelnění na vzdělávacím trhu - jako pilotní škola programu Corinth Classroom Pilot school
- možnost zapojit se i do překladu do dalších světových jazyků
- Další pilot Corinth Classroom Innovator Pilot - zde by každý zapojený učitel dostal plnou verzi Corinth classroom - jednu knihovnu, jde o vytváření výukových scénářů a hodin, výstupem je jeden scénář
- Další téma Dovednosti pro 21. století
Dále jsme vyslechli představení všech stávajících scénářů - Spolupráce a hodnocení, Zodpovědní žáci (sebevzdělávání žáků) a Spolupráce mezi školami (tento scénář se týká České republiky)
Mluvili jsme i o problémech z prvního běhu - nebylo zřetelné proč využívat zrovna tablety.
Pro druhý běh - národní priority pro rok 2014 - byod, mezipředmětové využití tabletů, integrace s interaktivními tabulemi
Představení jednotlivých realizovaných hodin v předchozím běhu - realizoval se scénář Personalizace - realizováno v převážně hodinách fyziky, matematiky, informatiky
Dále jsme vyslechli prezentace členky skupiny pedagogických expertů Martiny Bassegio.
Poslední část setkání jsme věnovali praktickému projití jednotlivých částí scénáře, jak by mohly probíhat a diskutovali jsme možné konkrétní aktivity, které by tento scénář mohly naplňovat.